Műszaki kérdések
- p-parker
- Kronos - Minden idők ura
- Hozzászólások: 2475
- Csatlakozott: 2009.03.07. 16:55
- Tartózkodási hely: Szolnok megye.
- Kapcsolat:
Re: Műszaki kérdések
Az állandó áram (+30) az akkutól jön mondhatni közvetlen ( persze nyilván biztosítékon keresztül ) és az adja a rádió memória áramát .A mai autórádiókon az a citrom sárga vezeték .Ha a gyújtáskapcsolón van rádióvezérlő kimenet (tehát ha a kulcs benne van és el van fordítva valamelyest ) azt megtalálhatod egy próbalámpával is akár .Ez a rádión a piros vezeték .
A testelést megoldhatod többféleképpen is : vagy a házhoz csatlakoztatsz egy vezetéket ( a rádió hátlapján középen van ált. egy csavarhely ) ,vagy a tápcsatlakozón van a test (-31) pont ,ami ált. fekete színű az autó karosszériájától .
A testelést megoldhatod többféleképpen is : vagy a házhoz csatlakoztatsz egy vezetéket ( a rádió hátlapján középen van ált. egy csavarhely ) ,vagy a tápcsatlakozón van a test (-31) pont ,ami ált. fekete színű az autó karosszériájától .
Re: Műszaki kérdések
A rádió hátuljára egy fémlap van csavarozva, aminek a másik vége beljebb a kocsihoz csatlakozik (nem láttam be oda, de mivel fix, így valahová rögzítve van a műszerfal mélyén). Akkor ez már így földelés? Itt egy kép róla, balra a rádió, középen a fémlap a rögzítőcsavarral.
- p-parker
- Kronos - Minden idők ura
- Hozzászólások: 2475
- Csatlakozott: 2009.03.07. 16:55
- Tartózkodási hely: Szolnok megye.
- Kapcsolat:
Re: Műszaki kérdések
Hát ha lemez vége testen van akkor igen .Viszont most az fordult meg a fejembe ,hogy az üvegszálas buborék fülkében hogyan lehetséges megoldani a testeléseket ? Persze nyilván a fém alvázon van negatív ,hiszen a motor azzal kapcsolódik ,de a fülkében miként oldhatták meg ?Persze a vezetékkötegbe biztos van test ,és valószínűleg a műszerfal mögött is lehet központi test ....
- Bopat
- Kronos - Minden idők ura
- Hozzászólások: 3984
- Csatlakozott: 2009.04.14. 23:51
- Tartózkodási hely: BB
- Kapcsolat:
Re: Műszaki kérdések
Rádió
Amikor átvettem az autót, minden kábel szépen fel volt cimkézve, nem volt benne rádió.
Namármost két táp van: az egyik állandó, a másik csak gyújtásra kapcsol be.
Én az előbbire kötöttem be a rádiót, amit most már bánok, mindig figyelnem kell arra, hogy kikapcsoljam a rádiót.
Amikor átvettem az autót, minden kábel szépen fel volt cimkézve, nem volt benne rádió.
Namármost két táp van: az egyik állandó, a másik csak gyújtásra kapcsol be.
Én az előbbire kötöttem be a rádiót, amit most már bánok, mindig figyelnem kell arra, hogy kikapcsoljam a rádiót.
Re: Műszaki kérdések
Namármost két táp van: az egyik állandó, a másik csak gyújtásra kapcsol be.
Én az előbbire kötöttem be a rádiót, amit most már bánok, mindig figyelnem kell arra, hogy kikapcsoljam a rádiót.
Pontosan így jártam én is.
Én az előbbire kötöttem be a rádiót, amit most már bánok, mindig figyelnem kell arra, hogy kikapcsoljam a rádiót.
Pontosan így jártam én is.
- p-parker
- Kronos - Minden idők ura
- Hozzászólások: 2475
- Csatlakozott: 2009.03.07. 16:55
- Tartózkodási hely: Szolnok megye.
- Kapcsolat:
Re: Műszaki kérdések
Mind a kettőt célszerű bekötni mert ha meg csak a gyújtásra van kötve akkor feszt elfelejti a beprogramozott dolgokat ...
- Bopat
- Kronos - Minden idők ura
- Hozzászólások: 3984
- Csatlakozott: 2009.04.14. 23:51
- Tartózkodási hely: BB
- Kapcsolat:
Re: Műszaki kérdések
Mind a kettőt célszerű bekötni mert ha meg csak a gyújtásra van kötve akkor feszt elfelejti a beprogramozott dolgokat ...
Azt meg hogy?
Azt meg hogy?
- p-parker
- Kronos - Minden idők ura
- Hozzászólások: 2475
- Csatlakozott: 2009.03.07. 16:55
- Tartózkodási hely: Szolnok megye.
- Kapcsolat:
Re: Műszaki kérdések
A rádió memória vezetékét állandóra ,míg a vezérlő szálat gyújtásra !Így ha a gyújtást leveszed ,lekapcsolja a rádiót ,így tuti nem marad bekapcsolva se !Nem is kell hozzányúlnod a kapcsoló gombjához .Ha legközelebb meg indulsz ,bekapcsolja magától !
- Bopat
- Kronos - Minden idők ura
- Hozzászólások: 3984
- Csatlakozott: 2009.04.14. 23:51
- Tartózkodási hely: BB
- Kapcsolat:
Re: Műszaki kérdések
A rádió memória vezetékét állandóra ,míg a vezérlő szálat gyújtásra !Így ha a gyújtást leveszed ,lekapcsolja a rádiót ,így tuti nem marad bekapcsolva se !Nem is kell hozzányúlnod a kapcsoló gombjához .Ha legközelebb meg indulsz ,bekapcsolja magától !
Na akkor ezt meg kell csináltatnom.
Na akkor ezt meg kell csináltatnom.
Re: Műszaki kérdések
Sajnos gondok adodtak Alapjaraton reszket az egesz auto, a lefulladas hataran, mintha nem menne par henger. Azert mentem vele egy kisebb probakort, alig jutottam haza: nagyon gyenge a motor, sebessegben nem veszi fel a fordulatot, neha meg valami kolompolas is hallatszik hatulrol. A hangja is eleg nyers, ezert (es a gyengeseg miatt is) a kipufogora gyanakodtam, de nem latok semmi valtozast. Nemreg lett az egesz motor rendbehozva, ujak az injektorok, ujak a gyertyak. Valakinek valami otlete?
Re: Műszaki kérdések
Benzinellátás.. Amúgy fingom sincs, dd ha minden új, és tuti van szikra, akkor benya nincs, gondolom.
Üresben fel tudom pörgetni a motort, kap elég benzint hozzá.
Üresben fel tudom pörgetni a motort, kap elég benzint hozzá.
- p-parker
- Kronos - Minden idők ura
- Hozzászólások: 2475
- Csatlakozott: 2009.03.07. 16:55
- Tartózkodási hely: Szolnok megye.
- Kapcsolat:
Re: Műszaki kérdések
Nem került víz a gyertyákhoz ?Szerintem is gyújtáskimaradás lehet így az elmondottak alapján .... ez lenne a jobbik eset ami gyertya- vagy kábel cserével hamar orvosolható ...
Re: Műszaki kérdések
A gyújtáskábel is új...
Nem érhette víz, mostanában csak pár métereket mentem vele, napos időben kiálltam a garázsból a kertbe, bütyköltem a középkonzolt/rádiót, aztán vissza a garázsba. A hűtővízből sem hiányzik.
Nem érhette víz, mostanában csak pár métereket mentem vele, napos időben kiálltam a garázsból a kertbe, bütyköltem a középkonzolt/rádiót, aztán vissza a garázsba. A hűtővízből sem hiányzik.
- p-parker
- Kronos - Minden idők ura
- Hozzászólások: 2475
- Csatlakozott: 2009.03.07. 16:55
- Tartózkodási hely: Szolnok megye.
- Kapcsolat:
Re: Műszaki kérdések
Az elosztófedél se lehet párás ?? ( Egyenként húzogasd le a kábeleket szigetelt fogóval járó motornál !Amelyik hengernél nem változik a fordulat ,az a bibis !
Re: Műszaki kérdések
Az elosztófedél se lehet párás ?? ( Egyenként húzogasd le a kábeleket szigetelt fogóval járó motornál !Amelyik hengernél nem változik a fordulat ,az a bibis !
Sajnos szinte hozzáférhetetlen, le kellene bontani fölötte pár cuccot, amihez én kevés vagyok.
Skynet: az ECU nem új, de álltában mitől romlott volna el? Az mondjuk az eszembe jutott, hogy ahogy szerelgettem a rádiót és a hangfalakat, sokszor ráadtam a gyújtást motorindítás nélkül, hogy kipróbáljam a rádiót. Ez elronthat valamit?
Sajnos szinte hozzáférhetetlen, le kellene bontani fölötte pár cuccot, amihez én kevés vagyok.
Skynet: az ECU nem új, de álltában mitől romlott volna el? Az mondjuk az eszembe jutott, hogy ahogy szerelgettem a rádiót és a hangfalakat, sokszor ráadtam a gyújtást motorindítás nélkül, hogy kipróbáljam a rádiót. Ez elronthat valamit?
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 379 vendég