VIN szám (Vehicle Identification Number)

2/2 oldal

Bemutatkozas

Esemenyek

J_Delorean

DMC-12

vinek

afilm

Gallery

Letoltesek

Forum

Delorean_blog

Links

Contacts

startside










Non locking gas cap (3200)
Nem zárható üzemanyagkupak: Mivel a csapóajtó nélküli csomagtartó csak bentről nyitható, ezért nem volt már szükség a zárható tankfedélre. A gyakorlatban amíg volt zárható kupak, addig azt használták.

Darker Fascias (3600)
Sötétebb műanyag elől és hátul. Én ezeket a különbségeket még nem vettem észre, szóval szerintem nem lehet túl feltűnő.

Retaining Clip – Temperature Switch (3850)
Vízpumpa kapocs: Talán a leglényegtelenebb módosítás. Egy kis fémkapocs másfajta lett.

Freon Charge (4080)
Légkondicionáló freon mennyisége: Az eddig 2.75lbs-ről 2.2lbs-re csökkent a szükséges mennyiség.

Key and Lock (4188)
Egykulcsos rendszer bevezetése: Eddig többfajta kulcs volt a zárhoz és az indításhoz. Ezután ugyanazzal ment mindegyik.

Door Locks (4200)
Innentől kezdve a záraknak a belseje ezüst színű volt. Ez előtt teljesen fekete volt mindkét rész.

Motorola Alternator (4539)
Motorola generátor: A korai Ducellier generátor túl gyenge volt és maximális terhelésen hagyta lemerülni az akkumulátort. Emiatt cserélték ki egy erősebb generátorra. Ezekkel már nem volt gond.

Fuel Tank Baffle (4782)
Az üzemanyagtartályokban levő áramlástörő lemez cseréje, módosítása.

Automatic Gear Shift Lever (4837)
Automatikus váltókar. Az automatikus váltónak a váltókarát kicserélték egy másikra. Az újnak a tetején már van DMC logó.

Fuel Sender (5238)
Üzemanyag adagoló: Ez volt talán a legfontosabb műszaki újítás. Ha jól tudom a korai üzemagyag adagolók nem voltak túl megbízhatóak.

Rearview Mirrors (5930)
Külső visszapillantó tükör. Innentől kezdve a tükör rész sokkal szebben volt elkészítve és a tükör külső részének is változott a textúrája.

Interior Rear Side Panels (6093)
Eredetileg két részből álltak, innentől kezdve egybe öntötték őket. (ez a sofőr és utas mögötti az autó széle felé levő könyöktámasz alakú alkatrész)

Automatic antenna (10001)

Hátsó, elektromos antenna: A ’82-es Deloreanek nagy előnye a bal hátul lévő automatikus antenna.

Flat hood (10001)

Teljesen sima csomagtartó: A ’82-es Deloreanek nagy hátránya. Innen már lespórolták a díszcsíkokat is, nem csak az üzemanyagtöltő nyílást.

Dead Pedal (10001)
Innentől kezdve minden autón megvan a bal oldali lábtartó pedál igazi funkció nélkül.

Casette Player (10305)
Előzőleg Craig W460, a 10305-től ASI.

Kárpit (10579)
A szürke belső jól láthatóan más textúrájúvá válik.


További változtatások pontos VIN szám nélkül:

Floormat (Kb. 2000)
Lábszőnyeg: Itt nincsen pontos VIN számom, csak azt tudom, hogy valamikor ’81 júliusában jött a cserére felszólító közlemény. A probléma az volt, hogy a korai Lábszőnyegek festésének rossz volt a minősége és túl hamar kopott.

Digital clock (Kb. 4000-6000)
A korai Deloreaneknek volt egy digitális óra a középkonzol alsó részén. Ezt később kihagyták, azt hiszem azért, mert a csere utáni magnó tudott időt is mutatni.

Pull Strap (Kb 3000)
A korai autókon nem volt ajtólehúzó, ezt csak később rakták fel az ajtókra. Nem tudom, hogy pontosan mikor, de valamikor a 3000-es VIN környékén.

Exhaust Pipe (Kb 10000)
Változott a kipufogó kinézete. Kicsit ferdébben lett levágva.

Fontos, hogy habár ezeket a változtatásokat gyári dokumentumok támasztják alá, vannak kivételek. Valószínűleg nem gyakran, de előfordult, hogy egy korábbi gyártású autó valami hiba miatt visszakerült a gyártósorra és ott a javítás közben volt egy változtatás, amit ezen az autón már nem végeztek el. Ha utána kapott csak VIN számot, akkor ezen az autón a későbbi VIN szám ellenére még korábbi alkatrészek voltak megtalálhatók.
Az is lehetséges, hogy későbbi javítások alatt már új alkatrészeket használtak egy autón. Így lehet, hogy pl. ’81-es Delorean teljesen sima csomagtartóval van szerelve.
Szóval amit is leírtam, az nem szentírás, hanem egy elég jó referencia, hogy minek hogyan kéne kinéznie. Valamint néhány dolgot ki is hagytam, pl. a matricák elhelyezésének a változásait. Az teljesen felesleges.

Az első rész adatait zömében a txdmc.org VIN registryjéből nyúltam. A második rész adatainak a saját összegyűjtött dokumentumaim voltak az alapjai. Remélem, hogy nem hagytam ki semmit, de ha mégis, akkor szívesen fogadom a javításokat a fórum
Delorean – A Gép témájába.

Sidaries



Delorean

Delorean

Grafika: Dubniczkia      -     Készítette: Mairtin