Műszaki kérdések
Re: Műszaki kérdések
Ki akarom szedni még a héten, de ez egy kis rákészülést igényel, meg főleg időt, az meg eddig nem volt. Szerintem holnap lesz már lehetőségem, aztán akkor majd meglátom, hogy mi lett a helyzet.
Azt látom, hogy az Ednél van, de az is használt. NOS már nincsen ebből, a használt esetén meg ki tudja, hogy mennyire használt. Ha lehet, inkább megcsináltatom, maximum megint eltörik. A dmctalkon nem nagyon tudtak az anyagminőségre írni semmit, egy csávó írt egy olyat, hogy ahogy nézi, nem egy különlegesen jó anyag. Egy másik meg csinált is alumíniumból 5 éve. Neki írtam, hogy mi van vele, még nem írt vissza.
Egyébként 95%-ig biztos vagyok benne, hogy ezt legalább ilyen minőségben le lehet gyártani itthon is. Töredékáron.
Meg őszintén szólva van bennem egy kis kalandvágy, hogy kipróbáljam máshogy, mint szokás. Még ha a fejemre szakad az ajtó, akkor is.
Azt látom, hogy az Ednél van, de az is használt. NOS már nincsen ebből, a használt esetén meg ki tudja, hogy mennyire használt. Ha lehet, inkább megcsináltatom, maximum megint eltörik. A dmctalkon nem nagyon tudtak az anyagminőségre írni semmit, egy csávó írt egy olyat, hogy ahogy nézi, nem egy különlegesen jó anyag. Egy másik meg csinált is alumíniumból 5 éve. Neki írtam, hogy mi van vele, még nem írt vissza.
Egyébként 95%-ig biztos vagyok benne, hogy ezt legalább ilyen minőségben le lehet gyártani itthon is. Töredékáron.
Meg őszintén szólva van bennem egy kis kalandvágy, hogy kipróbáljam máshogy, mint szokás. Még ha a fejemre szakad az ajtó, akkor is.
- Zsolt
- DCM alapító tag
- Hozzászólások: 2767
- Csatlakozott: 2008.09.04. 11:38
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Műszaki kérdések
Beszéltem szakemberrel.
Arra jutottunk, hogy ugyanezt legyártani nem nagyon lehet, mert ez egy edzett anyag és ennek legyártása edzése, stb.
nagyon nagy munka. Kell hozzá esztergályos, lakatos és mivel sok időt elvesz, ezért nagy valószínűséggel senki nem vállalná,
(nem éri meg ezzel foglalkozni) így inkább örüljünk, hogy egyáltalán kapható, még ha drága is.
Viszont azt is mondta, hogy rossz a probléma megközelítése. Mert nem cserélni kell, hanem javítani.
A régi zsanért leszedve, (vagy kiszerelés nélkül) ott helyben, védőgázas hegesztéssel javítható,
ami időben(!) és anyagilag a legegyszerübb megoldás, mert a hegesztés (varrat)
tulajdonképpen erősebb mint maga az anyag. Ezt szinte bárhol megcsinálják, ahol komolyabban foglalkoznak heggesztéssel.
Ezért én ezt javaslom.
Arra jutottunk, hogy ugyanezt legyártani nem nagyon lehet, mert ez egy edzett anyag és ennek legyártása edzése, stb.
nagyon nagy munka. Kell hozzá esztergályos, lakatos és mivel sok időt elvesz, ezért nagy valószínűséggel senki nem vállalná,
(nem éri meg ezzel foglalkozni) így inkább örüljünk, hogy egyáltalán kapható, még ha drága is.
Viszont azt is mondta, hogy rossz a probléma megközelítése. Mert nem cserélni kell, hanem javítani.
A régi zsanért leszedve, (vagy kiszerelés nélkül) ott helyben, védőgázas hegesztéssel javítható,
ami időben(!) és anyagilag a legegyszerübb megoldás, mert a hegesztés (varrat)
tulajdonképpen erősebb mint maga az anyag. Ezt szinte bárhol megcsinálják, ahol komolyabban foglalkoznak heggesztéssel.
Ezért én ezt javaslom.
- Zsolt
- DCM alapító tag
- Hozzászólások: 2767
- Csatlakozott: 2008.09.04. 11:38
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Műszaki kérdések
mert a hegesztés (varrat)
tulajdonképpen erősebb mint maga az anyag.
Nekem pont ez a problémám: mivel a hegesztés erősebb, mint az anyag, ezért mellette el fog törni megint. Én ezért nem is írtam ezt.
Nem azért törik el mert erősebb a varrat. Rossz következtetés.
A zsanérra gyakorolt legnagyobb terhelés a varrat helyére esik (azért is kell ott javítani) ott már biztosan nem törik,
mellette meg azért nem, mert nem oda esik a terhelés, hiszen nem ott tört el.
Ha meg a varrat mellett közvetlen törik el, akkor rosszúl heggesztették, ha meg a zsanér máshol is eltörne akkor meg maga az anyag rossz.
Összegezve: a munkadarab többi része nem lesz gyengébb annál mint ami eleve volt, csak azért mert bele teszel egy erősebb anyagot.
Nincs összefüggés.
tulajdonképpen erősebb mint maga az anyag.
Nekem pont ez a problémám: mivel a hegesztés erősebb, mint az anyag, ezért mellette el fog törni megint. Én ezért nem is írtam ezt.
Nem azért törik el mert erősebb a varrat. Rossz következtetés.
A zsanérra gyakorolt legnagyobb terhelés a varrat helyére esik (azért is kell ott javítani) ott már biztosan nem törik,
mellette meg azért nem, mert nem oda esik a terhelés, hiszen nem ott tört el.
Ha meg a varrat mellett közvetlen törik el, akkor rosszúl heggesztették, ha meg a zsanér máshol is eltörne akkor meg maga az anyag rossz.
Összegezve: a munkadarab többi része nem lesz gyengébb annál mint ami eleve volt, csak azért mert bele teszel egy erősebb anyagot.
Nincs összefüggés.
Re: Műszaki kérdések
Igen, ezt nekem is mondták, hogy lehet, hogy csak javítani kell. Most éppen a kiszerelésen küzdök, de egymagam nem fogom tudni megcsinálni, mert az ajtó egyszerűen túl nehéz egymagamnak úgy, hogy közben szerelni is kell. Mellesleg úgy tűnik, hogy már egy ideje el volt repedve, mert a törés egy része friss, egy része rozsdás.
Viszont nem biztos, hogy az új gyártás kizárt. Van a cégünkben esztergályos, lakatos, hegesztő, minden. A traktorokhoz is meg tudnak csinálni mindent, a Delorean sem nehezebb.
Viszont nem biztos, hogy az új gyártás kizárt. Van a cégünkben esztergályos, lakatos, hegesztő, minden. A traktorokhoz is meg tudnak csinálni mindent, a Delorean sem nehezebb.
- Csatolmányok
- Zsolt
- DCM alapító tag
- Hozzászólások: 2767
- Csatlakozott: 2008.09.04. 11:38
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Műszaki kérdések
Akkor végül is megoldódik egy új darab gyártásával.
Királyság.
Királyság.
Re: Műszaki kérdések
Átmenetileg jó ötlet a hegesztés. Hosszabb távon új vagy utángyártott. Nem tudom, hogy az a csapos része sérült-e. Ha nem, akkor elég lenne azt a törött kart legyártani. Megcsinálnám, nem edzett anyagból de a funkcióját betöltené. Időm az van, ráadásul a Delorean-ról van szó . Örömmel.
Re: Műszaki kérdések
Sikerült kiszedni a zsanért, és sikerült mindezt úgy, hogy a hátsót sem törtük el. Ami kiderült:
- Ez már valóban meg volt repedve korábban is, most csak a vége tört el. Ezt már írtam korábban is.
- A zsanér alapja totál gyári, azzal nincsen gond (4. kép).
- Valószínűleg már korábban is rosszul állt az ajtó, mert ahogy az a második képen látszik is, a középen levő tengely vagy csap vagy nem tudom mi is el volt már görbülve. Tehát szerintem ez a feszültség lehetett a törés fő oka.
- Ez már valóban meg volt repedve korábban is, most csak a vége tört el. Ezt már írtam korábban is.
- A zsanér alapja totál gyári, azzal nincsen gond (4. kép).
- Valószínűleg már korábban is rosszul állt az ajtó, mert ahogy az a második képen látszik is, a középen levő tengely vagy csap vagy nem tudom mi is el volt már görbülve. Tehát szerintem ez a feszültség lehetett a törés fő oka.
- Csatolmányok
Re: Műszaki kérdések
Az lett a nap vége, hogy leadtam a zsanért a műhelyünkbe, megpróbálják meghegeszteni. Akármilyen tartós is lesz a végeredmény, megpróbálok készíttetni belőle egy újat is, aztán a kettőből az egyik csak jó lesz.
Re: Műszaki kérdések
Ilyen lett. A hegesztőnk szerint ez így örök élet plusz egy nap, remélem valóban így is lesz. Kicsit megvastagította az anyagot is, talán az is számít majd. Azért elküldöm méretvételezni és egy újat is legyártatok, aztán győzzön a jobbik. Mellesleg az esztergályosunk azt mondta, hogy az a csap, ami az egészet tartja, annyira brutálisan erős anyag, amit még nem nagyon látott. A többi résszel lehet bánni.
- Csatolmányok
Re: Műszaki kérdések
Nana! A héten egyedül vagyok, mert mindenki síel, szóval én vagyok a főnök, jó?
Egyébként nem itt gyártatom le, hanem az itt hozzászóló danoliw fogja.
Egyébként nem itt gyártatom le, hanem az itt hozzászóló danoliw fogja.
- Bopat
- Kronos - Minden idők ura
- Hozzászólások: 3985
- Csatlakozott: 2009.04.14. 23:51
- Tartózkodási hely: BB
- Kapcsolat:
Re: Műszaki kérdések
Az lett a nap vége, hogy leadtam a zsanért a műhelyünkbe, megpróbálják meghegeszteni. Akármilyen tartós is lesz a végeredmény, megpróbálok készíttetni belőle egy újat is, aztán a kettőből az egyik csak jó lesz.
Szerintem a hegesztett azonnal el fog törni, ahogy Ed elkezdi beállítani az ajtódat...
Szerintem a hegesztett azonnal el fog törni, ahogy Ed elkezdi beállítani az ajtódat...
- Zsolt
- DCM alapító tag
- Hozzászólások: 2767
- Csatlakozott: 2008.09.04. 11:38
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Műszaki kérdések
Nagyon kiváncsi leszek a tartósságára.
Heggesztés vs. új alkatrész.
Heggesztés vs. új alkatrész.
Re: Műszaki kérdések
Szerintem a hegesztett azonnal el fog törni, ahogy Ed elkezdi beállítani az ajtódat...
Ez a beállítás már itthon lesz, nem az Ednél. És majd meglátjuk mi lesz. Én jelenleg 60%-ot adok rá, hogy jó lesz, 40%, hogy széttörik egy éven belül.
Ez a beállítás már itthon lesz, nem az Ednél. És majd meglátjuk mi lesz. Én jelenleg 60%-ot adok rá, hogy jó lesz, 40%, hogy széttörik egy éven belül.
Re: Műszaki kérdések
Sidaries - hogy bírja a hegesztett alkatrész?
Látom lassan 2 éve volt téma.
Én az ilyen alkatrészeket 1.2379-es anyagból (K110) szoktam készíteni, az már alapból is nagyon szívós, és még edzhető is.
Bár hétköznapi embernek már az is elég ha csak meg van "barnítva". Akkor már nem is szokott rozsdásodni, bár nyilván célszerű lefújni.
Inkább elhajlik, (iszonyatos erőhatásra) mint hogy eltörjön.
A csap pedig ha egész méretű, akkor úgymond "illesztőszegből" pótolható. Azok felköszörült, hőkezelt stiftek, általában m6-os tűréssel, és a belsejében kihúzómenettel. Ilyet szívesen adok ha valakinek kell.
Ha ez az alkatrész ennyire drága használtan, én leméretezném - ha gondoljátok szívesen készítek róla 3D-s modellt is, műhelyrajzzal - és keresni kellene valakit egy CNC-Marógéppel, de még egy sima marógép is jó, csak nyilván tovább tart. A belső sarkokban valami rádiuszt is kellene tenni, (ami még elfér) mert akkor sokkal erősebb lesz, mintha sarkos lenne - illetve mint a gyári!
Szerény véleményem szerint 436 euro rengeteg érte.
Ha a jövőben tudok ilyesmivel segíteni, akkor szóljatok bátran!
Látom lassan 2 éve volt téma.
Én az ilyen alkatrészeket 1.2379-es anyagból (K110) szoktam készíteni, az már alapból is nagyon szívós, és még edzhető is.
Bár hétköznapi embernek már az is elég ha csak meg van "barnítva". Akkor már nem is szokott rozsdásodni, bár nyilván célszerű lefújni.
Inkább elhajlik, (iszonyatos erőhatásra) mint hogy eltörjön.
A csap pedig ha egész méretű, akkor úgymond "illesztőszegből" pótolható. Azok felköszörült, hőkezelt stiftek, általában m6-os tűréssel, és a belsejében kihúzómenettel. Ilyet szívesen adok ha valakinek kell.
Ha ez az alkatrész ennyire drága használtan, én leméretezném - ha gondoljátok szívesen készítek róla 3D-s modellt is, műhelyrajzzal - és keresni kellene valakit egy CNC-Marógéppel, de még egy sima marógép is jó, csak nyilván tovább tart. A belső sarkokban valami rádiuszt is kellene tenni, (ami még elfér) mert akkor sokkal erősebb lesz, mintha sarkos lenne - illetve mint a gyári!
Szerény véleményem szerint 436 euro rengeteg érte.
Ha a jövőben tudok ilyesmivel segíteni, akkor szóljatok bátran!
Re: Műszaki kérdések
Sidaries - hogy bírja a hegesztett alkatrész?
Látom lassan 2 éve volt téma.
Én az ilyen alkatrészeket 1.2379-es anyagból (K110) szoktam készíteni, az már alapból is nagyon szívós, és még edzhető is.
Bár hétköznapi embernek már az is elég ha csak meg van "barnítva". Akkor már nem is szokott rozsdásodni, bár nyilván célszerű lefújni.
Inkább elhajlik, (iszonyatos erőhatásra) mint hogy eltörjön.
A csap pedig ha egész méretű, akkor úgymond "illesztőszegből" pótolható. Azok felköszörült, hőkezelt stiftek, általában m6-os tűréssel, és a belsejében kihúzómenettel. Ilyet szívesen adok ha valakinek kell.
Ha ez az alkatrész ennyire drága használtan, én leméretezném - ha gondoljátok szívesen készítek róla 3D-s modellt is, műhelyrajzzal - és keresni kellene valakit egy CNC-Marógéppel, de még egy sima marógép is jó, csak nyilván tovább tart. A belső sarkokban valami rádiuszt is kellene tenni, (ami még elfér) mert akkor sokkal erősebb lesz, mintha sarkos lenne - illetve mint a gyári!
Szerény véleményem szerint 436 euro rengeteg érte.
Ha a jövőben tudok ilyesmivel segíteni, akkor szóljatok bátran!
Erről itt írtam, azóta is jól működik a zsanér.
Látom lassan 2 éve volt téma.
Én az ilyen alkatrészeket 1.2379-es anyagból (K110) szoktam készíteni, az már alapból is nagyon szívós, és még edzhető is.
Bár hétköznapi embernek már az is elég ha csak meg van "barnítva". Akkor már nem is szokott rozsdásodni, bár nyilván célszerű lefújni.
Inkább elhajlik, (iszonyatos erőhatásra) mint hogy eltörjön.
A csap pedig ha egész méretű, akkor úgymond "illesztőszegből" pótolható. Azok felköszörült, hőkezelt stiftek, általában m6-os tűréssel, és a belsejében kihúzómenettel. Ilyet szívesen adok ha valakinek kell.
Ha ez az alkatrész ennyire drága használtan, én leméretezném - ha gondoljátok szívesen készítek róla 3D-s modellt is, műhelyrajzzal - és keresni kellene valakit egy CNC-Marógéppel, de még egy sima marógép is jó, csak nyilván tovább tart. A belső sarkokban valami rádiuszt is kellene tenni, (ami még elfér) mert akkor sokkal erősebb lesz, mintha sarkos lenne - illetve mint a gyári!
Szerény véleményem szerint 436 euro rengeteg érte.
Ha a jövőben tudok ilyesmivel segíteni, akkor szóljatok bátran!
Erről itt írtam, azóta is jól működik a zsanér.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég