DMC-12

2/5 oldal

Bemutatkozas

Esemenyek

J_Delorean

DMC-12

vinek

afilm

Gallery

Forum

Delorean_blog

Contacts

startside










Delorean prototype prototipus

Az első fa-prototípusok egyike


A Lotus további 28 prototípust gyártott, amik során az autót gyártásra érett és használható állapotra hozták. Habár a külső megjelenésén annyira sok minden nem változott, a műszaki tartalom szinte teljes egészében kicserélődött. Az alváz a Lotus Espritből ismert dupla Y alakú alváz lett, ami egy üvegszálas műanyag kasznit hordott, a motort pedig egy Renaulttól vett 2,85 literes, 170 lóerős PRV-6 váltotta le. A főbb jellegzetességek mint a rozsdamentes acél panelek és a sirályszárny ajtók, megmaradtak.

A Lotus 1980 végére készült el a fejlesztéssel és eddigre a gyári munkások kiképzése is nagy erővel haladt. A munkások tapasztalata és a menedzsment profizmusa éles ellentétben állt egymással. A friss alkalmazottak nagy része ugyanis teljesen tapasztalatlan volt nem csak autóipari, hanem úgy általában munkaszempontból is. Nagy részüknek ez volt az első munkahelye, a maradék pedig ha dolgozott is már korábban, akkor sem ilyen jellegű gyárban tette. Emiatt kiképzésük nehezen és lassan haladt, bár lelkesedésük és bizonyítani vágyásuk óriási volt.

Delorean factory managment

A képre kattintva galériához jutunk. (új ablakban nyílik meg)

1981. január 21-én azonban minden erőfeszítés beérett és elkészült az első legyártott autó, az 500-as alvázszámmal ellátott DeLorean DMC-12. Természetesen a sajtó képviselői már az ajtóban várták a nagy eseményt, ezért különösen kellemetlen volt, hogy az autót nagyon röviddel a bemutató előtt egy fékhiba következtében összetörték. Az alvázszám kis tábláját ezért gyorsan kicserélték egy párral későbbi autóval és azt mutatták be mint első darabot.


Delorean factory managment

A képre kattintva egy újabb galériához jutunk. (új ablakban nyílik meg)


Ahogy aztán a termelés szépen lassan felfutott, elérkezett az idő arra, hogy átvigyék az első szállítmány autót Amerikába, ahol a vevők már két évre előre lefoglalták az összes darabot a reklámok által forradalmi és igazán különleges autóból. Hogy aztán csalódjanak. Ugyanis az első 500 autó rettenetes minőségben készült el a még mindig csak gyakorló munkások és a minőségellenőrzés hiányosságai miatt. Ráadásul a menetteljesítmény is elmaradt a várakozásoktól, köszönhetően az utolsó pillanatban felszerelt katalizátornak, ami a motort 137 lóerőre fojtotta le. A cég balszerencséjére pedig az első tesztelők ki mások lettek volna, mint az újságírók, akik meg is írták az őszinte véleményüket a termékről. Az objektívebbek kiemelték az autó előnyeit és kicsit tompították a hibák élét mondva, hogy azok csak a kezdő cég első hibái, de voltak olyan cikkek is, amik a sárba döngölték az autót.


Delorean factory managment

Bemutató a sajtónak